Eva tillträdde som vice VD i augusti som ett led i Mackleans tillväxt och utveckling.
Läs merMarknaden för växtbaserade alternativ till kött visar stark tillväxt och skapar möjligheter för svenska företag.
Läs merTa del av vår rapport som beskriver hur svenska livsmedelsföretag kan realisera den stora tillväxtpotential som finns.
Läs merMånga livsmedelsföretag realiserar inte de tillväxtmöjligheter som finns på foodservice-marknaden.
Läs merAgtechsektorn utvecklas i allt snabbare takt. Svenska aktörer behöver nu formera bransch-samarbeten för att inte hamna i baksätet.
Läs merLäs mer om de tre utmaningarna som begränsar innovationskraften i livsmedelsbranschen och hur företag kan övervinna dem.
Läs merI ny rapport konstaterar vi att den kooperativa företagsformen ger goda förutsättningar för att bedriva ett ambitiöst hållbarhetsarbete.
Läs merRapporten beskriver de knutar som begränsar livsmedelsbranschens innovationsförmåga, och utvecklingssteg företagen kan ta för att lyfta den.
Läs merMer direkta vägar mellan producent och konsument leder till ett behov av ompositionering bland branschen aktörer.
Läs merMacklean har pratat med foodtechprofilen Johan Jörgensen om den pågående revolutionen i livsmedelsbranschen.
Läs merFör att stärka sitt innovationsarbete kan företag använda sig av den fyrstegsmodell som Macklean tagit fram.
Läs merRapporten ger en nulägesbild av agtech-utvecklingen i svensk lantbruk och pekar på vad branschen behöver göra för att få utväxling på möjligheterna.
Läs merI takt med att ägarstyrning kommer högre upp på många företags agenda blir styrelseutvärderingar ett allt viktigare verktyg.
Läs merFör att tillvarata möjligheterna på den växande foodservice-marknaden krävs ett aktivt arbete med sortiment, segmentering och säljbearbetning.
Läs merUrsprungsmärkningen Från Sverige har under sitt första verksamhetsår lyft frågan om svenskt ursprung på livsmedel.
Läs merAlltfler aktörer ser affärsmöjligheterna med svenskarnas ökande vilja att handla livsmedel över internet.
Läs merMatsmarts VD Karl Andersson efterlyser ett större affärstänk från branschen i matsvinnsfrågan - läs intervjun.
Läs merRapporten belyser skiftet i konsumtionen av proteiner och hur livsmedelsindustrin kan tillvarata de nya affärsmöjligheterna.
Läs merEn regional livsmedelsstrategi skapar möjligheter för tillväxt och ökad konkurrenskraft i Region Gotland - intervju med Gotlands Slagteri.
Läs merVegovågen tycks vara här för att stanna och för livsmedelsföretag skapar det nya affärsmöjligheter på en relativt outforskad marknad.
Läs mer